torsdag 15 oktober 2009

Den "nya" bloggmetoden

Jag skrev för ett tag sedan att jag hade beslutat använda en ny metod för att bota bloggtorkan. Min bror, Heja Abbe-pappan , kommenterade att han var nyfiken på metoden så jag ska väl berätta.
Under många år har jag arbetat med en duktig skribent vid namn Ann Westermark. För ett antal år sedan tog hon fram en kortlek, "Författarkortleken" som ska användas till att stimulera till kreativt skrivande. Det går till så att man drar ett kort, vänder på kortet och där står det ett ämne. Man sätter tiduret på valfri tid och sen skriver man bara, utifrån det givna ämnet.
Jag har länge funderat på att börja använda mig av den men det har aldrig blivit av.
Det var det som jag tänkte skulle vara den nya metoden.
Jag har gjort ett par försök här på bloggen men det får inte bli för mycket av det goda. Det blir gärna lite märkligt.
Men skam den som ger sig - Författarkortleken ska dammas av igen.

2 kommentarer:

Abbes pappa sa...

Nämen, det låter ju riktigt kul. Men svårt också. Jag försöker ibland nappa på Blogvärldsbloggens veckoteman, men jag får inte alltid till det. Och då har man ändå en vecka på sig.

Anonym sa...

Kul att ni skriver om bloggmetoden! Vet ni att det finns en annan sådan på www.bloggmetoden.se