tisdag 1 december 2009

Tidskaos

Så är jag hemma igen från ett av de största äventyren jag varit med om. Skönt men samtidigt lite sorgligt att det redan är över.
Nu ska kroppen ställa om sig till normalt svensk-läge igen. I går vid 10 på förmiddagen var jag hungrig som ett lejon, min kropp var van vid att ha ätit lunch och vara på väg mot middag vid den tiden.
På eftermiddagen var jag halvt död av trötthet. Under kvällen vacklade jag runt och försökte sätta upp julgardiner i köket, fixa advensljusstakar osv.
Men å andra sidan - i morse skuttade jag upp ur sängen klockan 04:45, pigg och utvilad.
Ur led är tiden!

2 kommentarer:

Daniel sa...

Hurtiga duktiga du!

Krister sa...

Hallå Ulla,

Du tycks ha haft en bra resa i Kina!
Jag känner igen situationen med tiden vid hemresorna. Själv är jag morgonpigg och då blir det verkligen knäppt att åka väster ut - men mycket enkelt att åka österut.
Snart åker även jag hem för att fira jul i Sverige.

Mvh/Krister