torsdag 25 februari 2010

Det är mycket nu

Ibland räcker inte tiden till för alla måsten. Det är väl därför jag sitter här vid datorn klockan 5 på morgonen, när övriga familjen sover.
Har sedan ett par månader tillbaka i princip två tjänster på Företaget. Orsaken är att jag, när jag enbart arbetade med information och kommunikation, inte hade fullt upp att göra vilket höll på att tråka ut mig rejält. När sedan en av mina kollegor som arbetar som affärsansvarig sa upp sig och jag fick frågan om jag kunde tänka mig att ta hans jobb så tyckte jag det var en bra idé. Det tycker jag fortfarande. Men jag har också kvar den största delen av informationsjobbet.
Så här är jag nu - med 95 kunder som ska tas om hand, skrivas avtal med, stöttas i alla frågor som rör den nya apoteksmarknaden, omförhandlas med och överhuvudtaget sköta. Dessutom ska det skrivas nya avtal kring hanteringen av handelsvaror till apoteken.
Utöver allt detta så måste personaltidningen produceras, mässor planeras, nya broschyrer tas fram, hemsidan uppdateras, kundundersökningar genomföras osv osv i en aldrig sinande ström.
Så det är därför jag vaknar när klockan är 3.30 med huvudet fullt av stressande tankar.
Den här morgonen gick jag alltså upp, satte mig vid datorn och skrev en lista över allt som ska fixas och har mailat den till min jobbmailadress.
Snart vaknar huset till liv. Det blir nog en lång dag idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Passa dig min kära syster så att du inte blir vidbränd. Att vakna mitt i natten med stressiga tankar är en förvarning... Även om det är roligt med många uppdrag och sysslor så kan det vara farligt, speciellt om du inte helt kan styra över din egen tid. Jag har testat väggen och rekomenderar den inte... Ta det lugnt och passa på att njut av hur vacker naturen är just nu med vintertäcke. Låt pojkarna skotta snö och titta på genom fönstret. Ta en promenad om du har lust eller låt bli om du hellre vill det.
Kram från lillasyster