måndag 26 juli 2010

Jag jobbar med mord och utredningar

Min karriär har börjat med utredningar. De kan vara av mer eller mindre svår karaktär. I vissa fall är det enkelt att få rätsida på problemet men i andra fall kan det vara rejält svåra knutar att lösa.
Så småning om slog jag mig in på mord. Det visade sig att det krävdes någon som kunde göra det smutsiga jobbet snabbt och effektivt utan att orsaka för mycket lidande. Jag insåg också att det gav en större utdelning än utredningsjobbet.
Men mina tjänster inom detta område har inte efterfrågats så mycket som jag hade önskat så när behov uppstår ställer jag gärna upp som utredare.
För den som möjligen undrar om jag blivit fullständigt tokig vill jag bara förtydliga att jag talar om trassliga fiskelinor och avlivande av uppdragna fiskar.

Inga kommentarer: