tisdag 3 augusti 2010

Oväntat besök

I natt vid halv fyra tiden vaknade jag av märkliga ljud utanför sovrumsfönstret. Jag trodde först att det nog bara var någon osedvanligt morgonpigg skata som höll på och röjde. Efter en liten stund hörde jag skumma ljud inne i sovrummet, det lät som vår hund men ändå inte. Jag reste mig upp på armbågarna och tittade efter hunden och fick då till min förvåning se två av grannarnas katter som spatserade runt i vårt sovrum. När de insåg att de var avslöjade skuttade de raskt och vigt upp på fönsterbrädan och ut genom det öppna fönstret, samma väg som de kommit in. En liten ljusstake i glas slogs i kras.
Maken och jag fick skrattbryt. Undrar hur den kattdiskussionen gått till före tillslaget. "Ska vi sticka in till grannen och kolla läget i natt?" eller "Jag slår vad om att du inte vågar gå in till grannen, de har hund vet du"
Vilka små busar!!

Inga kommentarer: