tisdag 23 november 2010

Träningsvärk

I augusti beslöt jag mig för att nu är det bannemej dags att ta tag i den obefintliga konditionen. Visserligen betalar jag 400 spänn per månad för ett medlemskap på gymmet men det hjälper föga om jag aldrig hinner gå dit.
Jag började alltså gå ut och gå 30 minuter varje morgon. Snabb powerwalk så svetten lackade. Och så kom vintern. Halka, snö eller hällregn. Plötsligt fungerar inte promenadplanen längre.
I lördags shoppade jag en personlig tränare i form av en dvdskiva till Nintendo Wii. Skapade en profil och beslöt mig för att köra 30 dagars challange. Tränaren la upp en plan och jag har nu kört två dagar a 30 minuter, 18 övningar per dag.
Och jag kan knappt röra mig.
Det ser förmodligen sjukt löjligt ut när jag står framför tv:n och stirrar på en tecknad dam och springer, boxas, gör utfallssteg osv, men nytta gör det troligen.
Idag var det vilodag - tack och lov - men imorgon är det dags igen. Om jag kommer ur sängen vill säga.

Inga kommentarer: