onsdag 25 mars 2009

Handduk på magen

En liten skojig historia från semestern i Beirut som jag inte vill undanhålla er.
Maken arbetatade vid denna tiden i Saudi och vi hade bara en långhelg tillsammans. Han skulle tillbaka till Riyadh och jag skulle hem till Sverige efter helgen.
En kväll skulle maken och jag gå på en finare fiskrestaurang som låg utmed strandpromenaden i Beirut.
Väl där fick maken hemska magsmärtor. Han låg som ett sporrstreck mellan vårt bord och toaletten medan jag försökte stressa i mig min mat och oroade mig för att vår helg nu var förstörd.
Efter ett antal toarundor hade tanten som satt som toa-vakt uppmärksammat historien och sprang och hämtade en kökshandduk. Den var dränkt i sprit och hon placerade den under makens skjorta, ovan på den onda magen.
Där fick han sitta med handduk på magen. Detta skulle enligt tanten bota det onda.
Så småning om hade jag ätit färdigt maten och vi drog oss tillbaka till vårt hotell.
Hur det gick??? Jodå, dagen efter var han i skick som ny, magen var i prima form och helgen blev en succé. Om det var handdukens förtjänst eller inte är skrivet i himlen men vi väljer att tro det - det är ju en rätt charmig historia.

Inga kommentarer: