torsdag 5 november 2009

Blankett-elände

Jag jobbar som sagt med information och kommunikation. Det är ett väldigt varierat jobb. Handlar om allt från julkortsinköp till storslagna kommunikationsplaner i samband med ovälvande förändringar. Just nu handlar det om blanketter.
Jag producerar blanketter i parti och minut. Och det blir snyggt! Jag har kommit på storheten med Acrobat Pro och skapar snygga formulär med textfält och kryssrutor.
Ett par utav våra blanketter behöver ligga på hemsidan för kunderna att fylla i och maila till oss. Sagt och gjort - jag har publicerat en utav de trevliga blanketterna. Riktigt bra blev det. Fram tills idag när första kunden skulle använda den. Då visar det sig att det inte går att spara det man fyller i utan blanketteländet måste skrivas ut och faxas.
Det är bara i min proffsversion det fungerar som jag tänkt.
Jag blir trött !!! Måste alltså i morgon börja slåss med Acrobat och försöka komma på vad som är fel.
Aldrig får man vara riktigt nöjd.

Inga kommentarer: