torsdag 12 november 2009

Om en liten vecka....

... åker jag till Kina! Hur spännande som helst! Men väldigt pirrigt. Jag anser mig vara rätt så berest - har varit både i Mellanöstern, Asien, USA och Europa men detta är nog den mest spännande resan. Så känns det i alla fall just nu.
Jag ska åka ensam, familjen är kvar hemma. Dottern, som ju är där just nu, kommer och möter mig vid flyget, vilket jag är mycket tacksam för.
Varför det känns så extra spännande vet jag inte. Kanske för att det är ett mytomspunnet land, med en helt annan kultur, obegripliga bokstäver och låg nivå på engelskakunskaperna.
Förberedelsena är i alla fall många, och just nu googlar jag friskt på shoppingtips, mattips och annat "bra att ha".
Och det är bara en vecka kvar tills jag åker. En ynka liten vecka!

2 kommentarer:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vi åker om en vecka ungefär! Det ska bli spännande men vad spännande för dig som ska till Kina. Dit vill jag också åka någon gång i livet. Jag hoppas du får en underbar resa. KRam Johanna

Lillasyster sa...

Låter jättespännande. Jag önskar att jag kunde följa med... Själv far jag dock till Paris om 2 veckor så helt missnöjd är jag dock inte. Krama Frida från mig!