tisdag 24 november 2009

Kina och Jinan



Efter tre dagar i Beijing som jag far skriva om senare har jag nu kommit till Jinan. Det var kvall nar vi kom och en himla trafikstockning. Taxichaufforen var grinig for jag inte fick in min vask i bagaget utan fick satta den i baksatet. Det blev inte roligare med alla koer. Det tog sa lang tid att chaufforen somnade och Frida fick vacka honom. Da fick han ett fnissbryt. Plotsligt kor han av vagen vi ar pa, kor mot traikriktningen och darefter lver en refug. Kryssade runt bland smala grander, gropar i vagen, cyklister ocn annat. Och sa var vi framme. 45 minuter for 18 Yan ( = kr)
Vi gick med Fridas kompis Elin och at hotpot som ar en slags fondue med gronsaker, svamp, entrecote och nudlar eller vad man nu vill ha, som kokas i buljong. Tre personer at for 121 kr. Nu vantar nya oden och aventyr i Jinan dar det engelska spraket fullstandigt lyser med sin franvaro.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej, kul att se er båda på en bild.
Morgonen var kaos pga att jag försov mig. Skyller på hunden. Han skulle nämligen ut 4.45 och när han kom in igen så tyckte jag att det var förtidigt att gå upp. Bara vila en liten stund var meningen men jag vaknade 7.50. Efter en express väckning och frukost så var J i skolan i tid och A något sen. Själv stressade jag in på kontoret kl 09.00.
Bättre start kan det bli men nu så är det fullfart