onsdag 24 mars 2010

Livet från sjuksängskanten

Nu har jag varit hemma från jobbet i snart tre dagar. Dagarna lunkar på i en maklig takt. Första dagarnas feber gjorde att sängen hade en magnetisk dragningskraft. Nu är det lite bättre.
Jag börjar bli bra på TV-tablåerna. Börjar dagen med TV4as morgonprogram - fortsätter sedan med Efter 10. Sedan blir det lite TV-paus eftersom jag är måttligt intresserad av Hem till Gården. Trav, dvs Middagstipset, är inte heller min "cup of tea". Sedan blir det "Riskförlossningar" - ett osannolikt amerikanskt program där alla är omåttligt feta, har hela släkten med sig i förlossningsrummet samt ber till Gud att allt ska gå vägen. Lite mer TV-paus och sedan kommer Förkväll.
Allt detta går väl an men de förpepprade reklaminslagen tar knäcken på en. Inte för att jag har så mycket emot reklam i sig - det vore väl märkligt när man som jag jobbar med marknadsföring. Nej, jag önskar bara att de kunde variera sig lite under dagen. När man sett ICA-Stig 35 ggr på en dag fråga sig hur de ska presentera den nya kokboken är man så hjärtinnerligt trött på detta att man beslutar sig för att aldrig någonsin i hela livet köpa, eller ens titta på den förbaskade boken.
Man frågar sig också vad Netto-butikerna tänkte när de beslöt sig för att ha en skruvad animerad hund med ansikte som en flodhäst presentera sin extrapriser. Eller varför Mekonomen har en medarbetare som "verkar i det tysta" men som vid närmare påseende dansar loss som en vettvilling på en ravefest.
Man lär sig mycket när man ligger i sjuksängen. Frågan är vad jag ska använda kunskapen till?

1 kommentar:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Jag hoppas du mår bättre snart. Kram Johanna