fredag 19 mars 2010

Tapethistoria

Förra helgen tapetserade jag och maken åt mina svärföräldrar. En väldigt mönstrad tapet med tusen streck som skulle mönsterpassas. Ca 45 cm gick till spillo på varje tapetvåd som skars upp. Ett himla meck alltså och det tog sin tid, men blev väldigt bra och skarvarna syntes inte. Tyvärr räckte inte tapeten utan det saknades två våder.
"Ni får fixa en rulle till så kommer vi en annan dag och sätter upp det sista" var budskapet till svärföräldarna.
Igår på makens fråga om tapeten var beställd fick vi då reda på att nehej - det behövdes minsann inte - svärfar hade pusslat ihop de överblivna bitarna och det blev SÅ fint.
Morrrrrrrrrrrr....
Jag hoppas för Guds skull att de inte skryter med att det var jag som tapetserade... Då ska jag personligen dra ett streck där min tapetsering slutade och svärfars började.

Inga kommentarer: