torsdag 5 februari 2009

ICA - en vän på vägen

Det är ganska märkligt. I stort sett varje dag måste jag stanna till på ICA för att handla på vägen hem från jobbet. Och varje dag är jag övertygad om att jag nu inhandlat det som behövs för de närmaste dagarna. Men icke - det fattas salt, har glömt basilikan, killarna ska ha utflykt med tillhörande matsäck. För att inte tala om ägg. Den här GI-maten som maken och jag petar i oss har gjort att landets äggförbrukning gått upp markant. Det spelar i stort sett ingen roll hur mycket ägg jag köper, de är alltid slut ändå.

Med andra ord så besöker jag ICA varje dag. Så man får vara glad att det ligger minst en stor ICA-butik utmed min väg hem. Och man får vara glad att de har öppet rätt länge.

Men det hade varit skönt med en ICA-fri dag. Får försöka planera in en sådan.

Inga kommentarer: