tisdag 10 februari 2009

Sportlovslugn

Nu har jag inte skrivit på ett par dagar. Det beror på sportlovet. Inte för att jag har lov. Nejdå, men mina söner har. Datorn har varit på vift, närmare bestämt hos en granne. Där satt mellangrabben en hel natt och spelade dataspel med sina kompisar. I går kväll, när datorn återvänt till hemmet, hade lillkillen abstinens och satte sig omgående vid tangentbordet och lämnade det inte före halv tolv i natt, då maken och jag sov för länge sedan.
Så tekniken har helt enkelt inte varit tillgänglig.
Nu på morgonen klockan 8 ligger sportlovslugnet tyst och tungt över vårt hus. Det är bara jag och hunden som är vakna. Och jag ska strax åka till Stockholm på kundbesök.
Och utanför faller snön i tysta mjuka flingor. När jag kommer hem i morgon har sönerna åkt till farmor.
Det är inte klokt vad ett litet lov kan vända upp och ner på det som är normalt.

Inga kommentarer: