onsdag 8 oktober 2008

Tidig morgon i bloggens begynnelse...

Jaha, då är man där.

Fyllde 50 för två veckor sedan, nu är det inte någon tvekan längre. Jag börjar bli gammal!

Stundtals helt overkligt men vid andra tillfällen fullständigt uppenbart. Speciellt när ryggen bråkar och tröttheten ligger som en våt yllefilt över mig. Även spegeln kan vara övertydlig ibland.

Två dagar innan min födelsedag bestämde jag mig för att börja skriva på en blog. Vad gör man inte för att klamra sig fast vid ambitionen att vara lite inne. Jag har försökt tidigare när familjen renoverade köket men det självdog. Får se hur livaktig den här bloggen är.

Jag vill skriva om hur det är att vara mamma till fyra underbara barn. Lite om jobbet. Hur man hinner med att pyssla med blomsterdekorationer. Glädjen över att göra vackra paket. Alla spännande pryttlar man kan köpa när man ska göra egna smycken. Svampplockning. Min man och mig själv. Doftande mat och smarriga viner.

Om livet helt enkelt.

Inga kommentarer: