torsdag 2 april 2009

Inspirationstorka

Egentligen är jag en kreativ person. Tror jag. Men just nu har jag ingen som helst inspiration. Jag vill jättegärna göra lite trevliga vår- och sommarinspirerade smycken men vet inte vad jag ska göra. Kan inte ens komma mig för att köpa prytlar för pysslandet. Blomsterdekorationer borde ju också vara på tapeten så här i påsktid. Men så är inte fallet. Jag har både näverkrukor, färgade ägg, reden och minipåskliljor på altanen som kan planteras men det blir bara inte gjort.
Och så har vi min lilla blogg. Svårt att hitta på något att skriva om.
Nej - en allmän skärpning, det är vad som krävs. Fram med fantasin, idéerna och skaparglädjen! Undrar bara vart jag gömt den.

1 kommentar:

lillasyster sa...

Känner igen mig... Såg igår att min favvoaffär för pärlor hade 20% på hela sortimentet men jag orkade inte ens gå dit och kolla. Lite vårinspiration återvänder dock när jag lyfter på gamla blad och torrt gräs i trädgården och hittar både blåsippor och andra små överlevare. Lider dock med dig när jag ser de med hängen hysteriskt övertyngda grenarna på min hassel och inser att pollenchocken är brutal i år...
Kram från lillsyrran