fredag 10 april 2009

Pannacotta högt och lågt


Vi ska ha föräldrarna på middag idag. Jag har gjort pannacotta till efterrätt. Det gick så där. Smaken kan jag inte uttala mig om ännu, förhoppningsvis är den ätbar. Däremot hade vi pannacotta över halva köket innan jag var klar.


Det börjar med att grädden kokar över. Inte lite grann utan rejält, hälften av grädden låg över spisen. Bara att torka och köra fläkten på högsta. Det luktar inte direkt gott med vidbränd grädde.


Fyllde på mer grädde och vaktade kastrullen noggrant. När smeten väl är klar ska jag fylla i de små skålarna. Det gick inte heller något vidare. Jag lyckade hälla en rejäl skvätt ner mellan köksbänk och spis.


Trött säger jag - "Jag ska nog inte laga mat". "Jodå " säger mellankillen, 13 år, "men du ska nog göra dubbla satser"

1 kommentar:

Frida sa...

hahaha! han är ju för underbar!