tisdag 7 april 2009

Sömn - en mänsklig rättighet.

Att sova ordentligt är kanonviktigt. Det märker man framför allt när man INTE sover bra. Jag har ofta problem - inte att somna, det gör jag lätt som en plätt. Framför allt framför TVn på fredagskvällar. Nej, mitt problem är att jag sover extremt oroligt och vaknar 100 gånger varje natt.
Natten som gick vaknade jag halv två av att maken rev ner sitt vattenglas (tomt som tur var) i golvet. Pang - jag blev klarvaken. Gick på toan, stängde fönstret och TVn hos yngste sonen. Låg och vred mig. Funderade över jobbet. Bekymrade mig över jobbet. Funderade på våra projekt hemma. Bekymrade mig över våra projekt hemma. Tittade på klockan vid halv tre.
Jag somnade om så småningom. Ingen aning om vad klockan var då men säkert efter klockan 3. Vad att göra? Funderar över om jag ska skaffa mig en meditationscd. Valar som sjunger eller nått.
I kväll håller jag tummarna att jag av ren utmattning ska sova som en stock och vakna i morgon bitti pigg och alert. I så fall vet jag - Undrens tid är icke förbi!

1 kommentar:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Hej jag hoppas du har sovit gott i natt. sover själv jätteoroligt och är uppe varje natt flera gånger. Man blir helt utmattad och känner sig konstant som en urlakad trasa. Jag hoppas du får mycket sömn i påsk. Glad påsk. Vänligen Johanna