torsdag 16 april 2009

Stretcha lagom!

Jag har ont i ryggen. Det har jag haft rätt länge - säkert snart ett år. Inte så där oövervinnerligt ont så jag måste äta värktabletter men tillräkligt för att det ska vara jobbigt.
Igår var jag hos sjukgymnasten på företagshälsovården. Hon klämde och kände och böjde, konstaterade sedan att det inte var något i ryggraden. Nej det hade jag inte trott så det var ju skönt.
Däremot sa hon att jag har långa muskler och instabilt bäcken. Hon tror att jag stretchar för mycket när jag tränat. Jag ska INTE lägga upp benet för högt vid stretch av lår efter spinning. Och ska alls inte stretcha rumpmuskeln och inte höftböjaren heller.
Jag är helt enkelt för vig för mitt eget bästa! Och jag som trodde det var positivt.
Men nu råder andra tider - nu ska jag tighta till mig. Och stretcha pyttelite!

Inga kommentarer: