söndag 16 november 2008

På väg mot advent

I dag har vi förberett advent. Jovisst, det är lite tidigt det håller jag med om men ändå. Lillkillen, dottern, jag själv och hunden traskade ut i skogen och plockade mossa och mossiga grenar. Eftersom jag vid tre tillfällen varit på blomsterdekorationskurs på Flora dekor i Hol så har jag i år bestämt mig för att själv pyssla ihop en krans för dörren lagom till första advent. I god tid har jag shoppat en halmstomme och nu skulle mossan plockas. Det var rätt kyligt och lagom blåsigt men vi skrapade i alla fall ihop en kasse mossa och den står på förstukvisten så den ska hålla sig fuktig lagom tills nästa helg då jag ska börja med knåpandet,
Igår var vi på Vindens loppis och där hittade jag en trälåda som jag nu målat. I den ska jag sätta min adventsljus och på dessa ska mina zinksiffror hänga som kom på posten härom dagen.
Det drar ihop sig för adventsmys!

Inga kommentarer: