tisdag 18 november 2008

Tankar kring kransar

När jag går och kommer hem från jobbet passerar jag en ICA-kasse på vår förstukvist. Den är full med mossa. Det är den jag ska använda till min eller mina kransar som ska skapas. Jag försöker planera hur kransen, för jag börjar väl i alla fall med en, ska se ut. Inte helt lätt.
Vi har en gigantisk bok på vår tomt och jag har samlat ihop lite bokollon. Det trodde jag skulle bli lätt men nu har jag lärt mig en sak. Först ramlar bokollonen och sedan boklöven. Alltså ligger ollonen gömda. Nu kom jag från ämnet. Jag har förstått att tar man in dessa bokollon i rumsvärmen så spricker de upp och blir som blommor. Måste komma ihåg att göra det.
Har också tänkt mig att torka äpple- och limeskivor.
Jaja, det slutar väl som vanligt. Jag åker till Blomsterlandet och shoppar färdigtorkad frukt och plockade kottar.
Men det är väl ändå tanken som räknas?

Inga kommentarer: