torsdag 15 januari 2009

En sådan morgon...

I morse hade jag inte något flyt. Det börjar med att vår förbaskade Lumi-garderob började krångla som vanligt. När jag drog ut en trådback för att ta fram kläder ramlade först den ner på min hand och jag klämde fingret. Därefter följde resten av de backarna under efter (inte på mitt finger dock) som ett dominospel. Jag fick alltså lyfta upp alla backar med kläder som nu låg i en enda röra och ösa upp hela härligheten på min säng.
Efter detta for jag runt som en tornado i huset och letade efter mina träningskläder. Jag visste att de var nytvättade. När jag upparbetat en kraftig irritation så hittade maken dom i någon hög med stryktvätt.
Lillkillen ville ha mer mjölk. Jag öppnade kylskåpet och en paket grädde föll ner och grädden flödade ut över trasmatta och mina strumpor. Det blev till att torka.
Väl i bilen på väg till jobbet visade det sig att det varit en krock närmare Göteborg och det var hemska köer.
Behöver jag säga att jag blev sen?

2 kommentarer:

Frida sa...

låter onekerligen som en vedervärdig morgon. hoppas resten av dagen var bättre

Anonym sa...

du hann i tid till 9, bra jobbat

Nena