torsdag 22 januari 2009

Tungan rätt i mun

Idag har jag gjort en helt ny bekantskap. Jag var på gymmet och körde ett Boll/Pilates pass. Det var inte helt enkelt. Tänk själv att balansera omkring i olika kroppställningar ovanpå en jättelik uppblåst gummiboll på 85 cm i diameter. Det gick väl an så länge man skulle sitta på den. Men när vi kom till den delen som innebar att man skulle ligga över bollen och sedan gå med händerna på golvet så kroppen liksom rullar över bollen och denna hamnar under anklarna och man sedan ska skjuta rygg och samtidigt andas som en flodhäst, det är inte lätt.

Och det måste varit en syn för gudar, 20 halvgalna fruntimmer ovanpå lika många jättebollar.
Men jag är övertygad - jag kommer att ha träningsvärk de närmaste dagarna.

Jag kan inte heller avhålla mig från att lägga in detta lilla klipp från YouTube.

Inga kommentarer: