torsdag 29 januari 2009

Veckans utmaning

Maken och jag fick operabiljetter i julklapp av äldsta sonen och hans flickvän. Det är till min favoritopera La Boheme. Och just i kväll är det dags. Med tanke på hur jag känt mig under denna veckan har operabesöket hängt på en ytterligt skör tråd.
Efter ytterligare en natt med närmare 39 graders feber verkar det dock äntligen som influensa-eländet håller på att ge upp. Så jag SKA gå på operan ikväll. Sliten, darrig och gråtmild kommer jag att vackla dit för att sjunka ner i min stol och njuta av den sanslöst vackra musiken.
Och med tanke på att den kvinnliga huvudrollsfiguren dör i tuberkulos så kanske man kan tro att jag är någon slagt look alike - så blek och glåmig som jag ser ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha en riktigt underbart mysig kväll och hosta inte alltför mycket för då kanske de bär ut dig ur salongen och anklagar dig för allmänfarligt beteende...