måndag 5 januari 2009

Sviterna av en gammal krigsskada

När jag var ungefär 10 år ramlade jag på en skridskois och slog mitt vänstra knä. Inte så dramatiskt. Efter det så har jag haft ont av och till i det förgrymmade knät. Fast det var länge sedan sist.
Men nu, typiskt, har den gamla skadan gjort sig till känna igen. Ont som tusan i knät, speciellt när jag åker lift men även i backarna. I morse trodde jag att jag skulle få ägna resten åt veckan åt att läsa en god bok i värmestugan. Deppigt!!
Skam den som ger sig brukar vara mitt måtto så jag bet ihop och fortsatte åka. Och allt eftersom temperaturen steg, från -8 grader till - 5 grader under eftermiddagen, bättrade sig knät.
För säkerhets skull besökte jag Skidshopen i eftermiddags och inhandlade ett värmeknäskydd. Så i morgon tar jag på mig den blå kondomliknande tuben före jag ger mig ut i backen.
Värsta proffset - eller hur?

Inga kommentarer: