torsdag 18 december 2008

Det hänger på håret

Idag har jag fixat en ny frisyr. Inte något särskilt uppseendeväckande kan man tycka. Men om man som jag inte går till frissan oftare än 1 gång per år är det lite av en happening. En gång om året kan tyckas var lite men en rätt ettrig Alopecia gjorde tabberas (som Emil i Lönneberga skulle sagt) av mitt egna hår för en himla massa år sedan och nu är det peruk som gäller. En gång per år går jag alltså till frissan för att fixa mitt hår.
Fördelen är att jag kan klippa håret längre, vilket de flesta inte kan. Nackdelen är att om det inte blir som man tänkt sig så får man dras med den frisyren i ett år.
Nu är det ialla fall gjort och so far är jag nöjd. Får se hur det känns efter första tvätten.
Det är nästa milstolpe i frisyrfixandet.

Inga kommentarer: