torsdag 4 december 2008

Ont om tid är det gott om

Före varje jul bestämmer jag mig. I år ska jag verkligen ta vara på det som är så härligt med advent och jul. Jag ska gå på mysiga julmarknader på landet, jag ska definitivt avnjuta ett antal julkonserter. Jag ska köpa julklappar i tid.
Efter varje jul är jag lika besviken. Inte blev det någon julmarknad och inte någon julkonsert heller. Jo, visst har det hänt att jag hunnit med en liten körensembel i någon kyrka och till och med Göteborgsoperans Jul-trad-i-ton har bevistats ett par gånger. Men sammantaget blir det inte mycket med mina ambitioner.
Okey tänker nu vän av ordning - du har ju faktiskt ett par veckor på dig att uppfylla dina ambitioner detta året. Jovisst, så är det. Men varje gång jag börjar fundera på en liten marknad eller konsert är det alltid andra, just då viktigare, saker som står i vägen.
Och man måste ju prioritera, det är ju bara så. Men vem vet - I år kanske det faktiskt blir av!

Inga kommentarer: