tisdag 30 december 2008

Vådan av ett virus

Vi är drabbade av virus. Då menar jag inte influensa eller vinterkräksjuka eller något annat i dessa tider vanligt förekommande elände. Nej jag menar VIRUS med moderna mått mätt.
Alltså en illasinnad datasjukdom.
Dagen idag blev inte som någon av oss på Företaget tänkt. Nätverk låstes, mailsystem slogs ut, ja allt elände man kan tänka sig drabbade oss.
Och orsaken är ett virus. Ett amerikanskt sådant. Någon ondsint varelse på andra sidan Atlanten har knåpat ihop detta otyg på sin kammare och sedan på ett osannolikt listigt sätt lyckats smyga in det på bl a Företaget.
Det är vid sådana här tillfällen jag blir lite okult av mig. Vad tror ni om Voodo-dockor? Är det bråttsligt att pyssla ihop en docka, kalla den för Virus-skaparen och sticka nålar i den?
Fast frågan är förstås om det hjälper. Det kanske blir en ännu större utmaning.

1 kommentar:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Oj, 17 år för en hund. Det är verkligen en hög ålder :) Håller tummarna att min lilla vovve får leva länge till :)Jag önskar dig ett gott slut och ett alldeles underbart nytt år. Kram Johanna