tisdag 2 december 2008

En himla massa nötter...


På vingården där maken och jag bodde under vår korta vistelse i Piemonte i oktober, odlades det inte enbart vin. Man odlade också hasselnötter. Vi var naturligtvis tvugna att köpa med oss en påse nötter hem när vi lämnade Cascina San´t Eufemia.

Nötterna har stått i sin bruna papperspåse på vår köksbänk sedan dess.

Men nu när julen närmar sig med stormsteg shoppade jag loss på en korg och har hällt i alla nötterna. Okey - jag erkänner... jag har fuskshoppat valnötter också, och det på Ica Maxi, men ändå.

Vacker, gott och nyttigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, flitiga vän!
Vilken fin blogg du har. Eftersom jag är så seeeen med nymodigheter- har knappt lärt mig sms:a- är detta den absolut första blogg jag går in på och dessutom kommenterar! Kors i taket!
Jag har inga fina nötter från Piemonte hemma, men däremot 6 stora vackra kottar från en semesterresa i Toscana (15 år gamla- det går inte kasta dem. Du kanske såg dem i min verkstad på minglet??

Kram Cath